Шестерні ГРМ Д-65
Механізм газорозподілу призначений для своєчасного впуску в циліндри свіжого заряду повітря та випуску з нього відпрацьованих газів. Механізм складається з розподільного вала із шестірнями, штанг, осій із пружинами, тарілками та сухарками. Клапана наводяться в дію від розподільного вала через штовхателі, штанги, регулювальні гвинти та коромисла. Під час повороту розподільного вала кулачок своїм виступом підіймає штовхач, а разом із ним і штангу, яка упирається нижнім кінцем у дно тарілки штовхача, а верхнім у регулювальний гвинт коромисла. Коросно встановлений на валику, провертається і віджимає клапан вниз. Отвір каналу в головці циліндрів відкривається, а пружини клапана попередньо стиснуті (щоб утримувати клапан у закритому положенні), стискається додатково. Стрижень клапана рухається в напрямній втулці. Щоб циліндр швидко наповнився і добре очищався, необхідно правильно вибрати моменти, у які клапани відкриваються й зачиняються. Впускний клапан відкривається з деяким оперенням до приходу поршня у верхню мертву точку (ВМТ) закривається з деяким запаздуванням після того, як поршень мине нижню мертву точку (НМТ).