Гідропідсилювач керма ГУР Т-40, Т30-3405020-Ж

- Немає в наявності
14 500 ₴
- +380 (95) 420-16-52МТС (Viber)
- +380 (50) 609-32-97Директор
1. Гідропідсилювач рульового керування трактора Т-40
Пристрій гідропідсилювача рульового керування, установленого на тракторі Т-40, показано на рис. 1, гідропідсилювач призначений знизити зусилля, що прикладається до рульового колеса при керуванні трактором. В рульове управління з гідропідсилювачем трактора Т-40 входить рульове колесо, рульова колонка, карданное з'єднання, гідропідсилювач керма і сошка.
Гідропідсилювач встановлений на передньому брусі рами трактора за допомогою спеціального кронштейна. В литому корпусі I гідропідсилювача встановлений поршень. Останній має наскрізне осьовий свердління, через яке проходить гвинт гідропідсилювача. З одного боку, поршень виконаний у віце рейки з трьома зубцями, які входять в зачеплення з зубами сектора вала сошки. При установці поршня на гвинт необхідно стежити за тим, щоб мітка, нанесена на торці поршня, була звернена в бік передньої кришки. Крім того, при складанні гідропідсилювача середній зуб на поршні повинен входити в середню западину зубів сектора.
На гвинт гідропідсилювача навернуто дві гайки: передня і задня, між якими міститься поршень. Обидві гайки з'єднані з поршнем з допомогою спеціальних порожнистих штифтів, які не допускають провертання гайок щодо поршня. Штифт має наскрізне осьовий свердління для того, щоб знімати осьову навантаження на штифт від напору масла працює гідросистеми і тим самим виключити можливість утопания штифта під час роботи гідросистеми. При отвертывании гайки перш необхідно через спеціальний отвір у гайці штифт втопити, зробивши стискання пружини, а потім вже отвертывать гайку
Рис. 1. Гідропідсилювач рульового керування трактора Т-40
У поршні є два золотника, за допомогою яких розподіляється потік масла. Між золотниками встановлена розпірна пружина, притискає золотники до торців регулювальних болтів. Гвинт гідропідсилювача встановлений так, що осьового переміщення не має, тому при обертанні гвинта гидроусили теля будуть переміщатися по гвинту гайки, а разом з ними і поршень. При переміщенні гайок вправо або вліво переміщуються і золотники за допомогою регулювальних гвинтів. В момент, коли гідропідсилювач буде знаходитися в нейтральному положенні, масло від клапана розподільника підходить до золотникам і через зазори спряжених деталей (золотник —поршень) і зазори в гайці через свердління в поршні виходить в зливну порожнину гідропідсилювача і по мастилопроводах в масляний бак.
При повертиваніі гвинта гідропідсилювача будуть переміщатися, як зазначалося вище, гайки 15 і 2. При цьому одна гайка буде наближатися до поршня, а інша—відходити від нього. Коли гайка буде наближатися до торця поршня, зливні отвори в поршні перекриються, і злив масла припиниться. Золотник у цей час за допомогою регулювального гвинта максимально відкриє нагнітальний канал, через який масло надійде в нагнітальну порожнину гідропідсилювача і поршень переміститься в бік передньої кришки. Гайка максимально відійде від торця поршня, а золотник перекриє впускний отвір для нагнітання масла, і масло, що знаходиться між передньою кришкою і торцем поршня, буде витіснятися через утворилися зазори в зливну порожнину. Якщо гвинта змінити напрямок обертання, то тепер гайка буде наближена до торця поршня, а гайка відійде від нього. Передня порожнину гідропідсилювача з'єднується з нагнітальною порожниною, і поршень буде переміщатися в бік гайки. Масло, що знаходиться в задній порожнини, витісняється на злив.
Переміщення вала викликає поворот сектора, а отже, і вала сошки, яка через кермові тяги змінює напрямок передніх коліс.
Переміщення поршня буде тривати до тих пір, поки не припиниться обертання рульового колеса. Після зупинки рульового колеса тиском масла поршень переміститься в нейтральне положення і золотники встановляться так, що масло буде надходити в передню і задню нагнітальні порожнини одночасно, потім по зазорам між гайкою і поршнем надходить на злив.
Таким чином, щоб забезпечити поворот трактора, водій докладає незначне зусилля на кермовому колесу, так як від тракториста потрібно рухатися тільки золотники передній і задній гайки, щоб в одній з нагнітають порожнин створити високий тиск.
Подальше переміщення поршня буде здійснюватися під дією тиску масла з боку робочої (нагнітальній) порожнини гідропідсилювача. Для того, щоб тракторист відчував початок повороту напрямних коліс, гідропідсилювач включено спеціальний пристрій (эмитатор), яке створює невеликий опір прокручування рульового колеса.
Эмитатор складається з корпусу, в якому встановлений поршень, постійно підтискається пружиною до торця задньої кришки. Поршень через посередництво штифта повертається разом з гвинтом гідропідсилювача. Так як між тертьовими поверхнями задньої кришки і поршня виникають сили тертя, що роблять опір повороту рульового колеса, то за величиною цих сил тракторист і буде судити про початок повороту направляючих коліс. За допомогою регулювального гвинта зусилля поджатия пружини може змінюватися, а отже, може змінюватися і гальмівний ефект, що виникає між тертьовими поверхнями задньої втулки і поршня эмитатора.
У конструкції гідропідсилювача передбачено підведення масла до эмитатору через спеціальну трубку. Це зроблено для того, щоб на рульовому колесі створювалося опір повороту, пропорційний опору направляючих коліс. Підведення масла до поршня эмитатора збільшує тиск поршня на задню кришку, а значить збільшується опір повороту рульового колеса.
В гідропідсилювачі передбачений запобіжний клапан 23 на той випадок, якщо відмовить у роботі гідропідсилювач і тиск масла в системі гідропідсилювача стане вище 70 кг/см2. У цьому випадку запобіжний клапан відкриється і з'єднає нагнітальну порожнину з порожниною зливу гідропідсилювача. Гідропідсилювач рульового керування включений у загальну схему роздільно-агре-гатной гідравлічної системи.
Масло від насоса до гидроусилителю подається через клапан потоку, який встановлений на корпусі масляного насоса. Клапан потоку ділить її нагнітають масло насосом по двох лініях: одна частина масла йде до роздільно-агрегатною системою, інша — до гидроусилителю. У корпусі клапана потоку встановлений золотник, підпертий з одного боку пружиною. Для роботи гідропідсилювача потрібно подавати масла 8-10 літрів в хвилину. Це кількість масла пропускається через дросельний отвір в золотнику.
При зменшенні числа обертів колінчастого вала двигуна продуктивність насоса знижується, в результаті чого перепад тиску, створений дросельним отвором золотника, також зменшиться, золотник під дією пружини переміститься і перекриє отвір, по якому масло йде до роздільно-агрегатною системою.
У разі підвищеної продуктивності насоса тиск масла перед золотником клапана потоку зростає. Клапан відсувається і відкриває канал, що підводить масло до роздільно-агрегатною системою. Таким чином, призначення клапана потоку полягає в тому, щоб забезпечити постійний витрата масла для гідропідсилювача.
Гідропідсилювач рульового керування трактора МТЗ-50 відрізняється за своєю будовою від гідропідсилювача трактора Т-40 наступним:
1) в системі гідропідсилювача трактора МТЗ-50 є спеціальний насос НШ-10ЛР;
2) на корпусі гідропідсилювача встановлений силовий циліндр, шток якого через рейку, сектор, вал і сошку передає рух на поворотну трапецію;
3) золотниковое пристрій розподільника змонтовано на хвостовику черв'яка. Після того, як осьовий зсув черв'яка викличе переміщення золотника розподільника, змінюється напрямок потоку масла в порожнині циліндра. Переміщення поршня силового циліндра викличе відповідне напрямок руху рейки, закріпленого на штоку поршня;
4) внутрішня порожнина корпусу гідропідсилювача використовується в якості масляного бака;
5) гідропідсилювач допускає як механічне, так і гідравлічне управління напрямними колесами.
У конструкції гідропідсилювача МТЗ-50 передбачений запобіжний клапан і клапан постійного потоку, аналогічний по влаштуванню клапану потоку, встановленому в системі гідропідсилювача трактора Т-40.
Масляний насос гідропідсилювача рульового керування трактора МТЗ-50 приводиться в рух від шестерень розподілу і залишається весь час включеним.
По влаштуванню насос НШ-10ЛР подібний до насосу НШ-32. встановленим в роздільно-агрегатної гідравлічної системи трактора. Особливістю насоса є те, що він має меншу продуктивність, і масло, просочуючись з нагнітальної порожнини за спеціальною дренажній трубці, відводиться в корпус гідропідсилювача.
2. Догляд за гідропідсилювачем рульового управління
Догляд за гідропідсилювачем полягає у виконанні наступних операцій:
1) регулярне спостереження за герметичністю всіх ущільнень, штуцерних сполук системи;
2) своєчасна доливання і заміна масла в системі;
3) промивання масляного фільтра;
4) періодичне підтягування різьбових з'єднань і гайок кріплення сектора сошки;
5) регулювання вільного ходу рульового колеса;
6) регулювання эмитатора.
На тракторі Т-40 при працюючому гідропідсилювачі нормальне зачеплення зубів поршня і сектора вала сошки вважається в тому випадку, якщо вільний хід рульового колеса відсутній або не перевищує 5°. При відключеному гідропідсилювачі вільний хід керма допускається до 25-30°. Регулювання зачеплення зубів поршня з сектора вала сошки проводити через кожні 600 годин роботи трактора.
Липецький тракторний завод рекомендує проводити таку технологію регулювання гідропідсилювача на тракторі Т-40.
1. Провести регулювання зачеплення зубів поршня з зубцями сектора. Для цього необхідно прямолінійно встановити направляючі колеса, відвернути гайку 20 (рис. 14) і загорнути регулювальний гвинт до відказу, а потім вивернути гвинт на 1/6—1/8 обороту і поставити гайку на місце, загорнувши її до відмови. При регулюванні вільного ходу керма необхідно мати на увазі, що вільний хід залежить не тільки від величини зазору в зубчастому з'єднанні гідропідсилювача, але і від суми зазорів в проміжних карданних з'єднаннях від рульового колеса до гвинта гідропідсилювача, а також від зазору між поршнем 16 і гайками. В умовах заводу передня і задня гайки при зборці встановлюються так, що зазор між ними і поршнем витримується в межах 1+од мм. Установка золотників проводиться за допомогою регулювальних гвинтів. При цьому золотники повинні бути встановлені так, щоб при підгортанні регулювального гвинта один золотник повністю перекривав підвідний канал, а інший в цей час відкривав канал. Точність перекриття нагнітального каналу золотником перевіряється припливом дизельного палива. При цьому просочування палива в перекритий канал не повинно бути. Зате з боку іншої гайки дизельне паливо повинно проходити вільно. Якщо поршень буде знаходитися в нейтральному положенні, паливо повинно проходити через обидва каналу. Після установки золотників, регулювальні гвинти законтрить затискним болтом.
2. Регулювання клапана потоку робити на спеціальному стенді. Клапан відрегульований при 1600 об/хв колінчатого валу двигуна повинен пропускати 8-10 літрів олії в хвилину.
3. Запобіжний клапан перевіряється і регулюється безпосередньо на тракторі. При цьому поступають таким чином. Вивертають пробку з отвору, через який підводиться масло до эмитатору і включають в нього манометр високого тиску. Запускають двигун, встановлюють упор сошки в раму і продовжують провертати рульове колесо в бік упору. Якщо запобіжний клапан встановлений правильно, стрілка манометра покаже поділ 70 кг/см2. Якщо тиск нижче 70 кг/см2, необхідно регулювальний гвинт підвернути, а якщо завищена — відпустити.
Технічний догляд за гідропідсилювачем рульового керування трактора МТЗ-50 полягає в наступному:
1. Через кожні 300 годин роботи трактора промивати масляний фільтр гідропідсилювача в чистому бензині. Після складання фільтра не забувати встановити зазор за допомогою регулювального болта, що обмежує осьовий люфт поворотного вала. Для цього спершу загорнути регулювальний болт в кришку гідропідсилювача до відмови, а потім відвернути на 1/8 мм і законтрить.
2. Через кожні 20 годин з допомогою масломера перевіряти рівень масла в корпусі гідропідсилювача. Слід пам'ятати, що нестача олії призведе до передчасного зносу деталей гідропідсилювача.
3. Через 1500 годин роботи трактора проводити повну заміну масла в системі гідропідсилювача. Рекомендується відпрацьоване масло зливати відразу після зупинки трактора, поки воно не охололо. Остигле масло видаляється з силового циліндра за допомогою повороту рульового колеса вправо і вліво до упору. Система промивається дизельним паливом. Після того, як система буде заправлена дизельним паливом, запускають двигун, глушать і зливають паливо. Щоб злити паливо з силового циліндра, рульове колесо повертають кілька разів вправо і вліво до упору. Після того як паливо повністю зіллється, заповнити систему чистим дизельним маслом до рівня мітки масломера.
4. Через 300 годин роботи трактора перевіряти вільний хід рульового колеса. Вільний хід рульового колеса допускається до 30°.
Регулювання зачеплення черв'як-сектор відбувається за допомогою повороту регулювальної втулки. Після ослаблення кріплять її болтів легким ударом молотка її повертають за годинниковою стрілкою до упору (зазор між зубом сектора і черв'яка повністю вибраний), а потім втулку плавно повертають проти годинникової стрілки до тих пір, поки для повороту керма потрібно зусилля не більше 1,5 + 2,5 кг. Потім болти регулювальної втулки затягнути.
Регулювання зачеплення між зубами сектора і рейки здійснюється зміною набору регулювальних прокладок. Необхідно залишити таку кількість прокладок, щоб поворот рульового колеса від одного крайнього положення до іншого відбувався плавно при від'єднаних від сошки рульових тягах.
5. Клапан постійного потоку регулюється на прогрітому олії. При цьому двигуну встановлюються максимальні оберти. Потім регулювальний гвинт клапана потоку плавно повертати (вправо або вліво) до тих пір, поки направляючі колеса, встановлені на твердому грунті, при повороті проходять шлях від упору до упору протягом 2,5—3 сек.
Напомним, что ввертывание регулировочного винта клапана потока приводит к сокращению времени поворота направляющих колес. Объясняется это тем, что при ввертывании регулировочного винта к гидроусилителю направляется больший поток масла вследствие увеличения сечения подводящего канала.
6. Предохранительный клапан регулировать при работающем двигателе. Для этого в нагнетательную магистраль установить манометр высокого давления, направляющее колесо повернуть до упора и пЬворачивать регулировочный винт предохранительного клапана до тех пор, пока стрелка манометра не покажет давление 75— 80 кг/см2.
Основні | |
---|---|
Виробник | Агро-Дніпро |
Країна виробник | Україна |
Стан | Новий |
Тип запчастини | Оригінал |
Тип техніки | Сільськогосподарська техніка |
- Ціна: 14 500 ₴